zaterdag 15 april 2023

De Politieauto

Vanmorgen ging Frits, Puck uitlaten en ik ging boodschappen doen want vanavond krijgen we de eerste bezoekers op "kraam" visite en morgen de tweede bezoekers dus dan moet ik natuurlijk iets lekkers in huis halen.

Terwijl Frits en Puck aan de wandel waren kwam er een politieauto langs met een hele harde sirene.
Nu hoort Puck wel vaker een sirene en dat gaat heel goed. Ze reageert er niet op maar deze keer liep ze op het trottoir en de politieauto kwam in hoge snelheid langs gereden.

Frits vertelde me dat Puck eerst ging zitten maar toen het lawaai steeds dichterbij kwam kwamen haar wolf roots naar boven drijven en zette ze het op een luid huilen net zoals een wolf dat doet.
Het was ook wel oorverdovend. Arme Puck haar oortjes zijn daar nog niet tegen bestand.

Nadat ze weer van de schrik bekomen was is ze weer vrolijk verder gehuppeld. Deed haar plasje en poepje en dan is welletjes geweest voor haar.
Als ze dan merkt dat ze weer huiswaarts gaat dan vliegt ze voorruit richting de voordeur. Wacht netjes totdat de volgende deur open gaat en dan loopt ze parmantig naar de lift. Die weg kent ze blindelings.

In de lift mag ze dan los en als die open gaat dan loopt ze weer naar de volgende deur die automatisch open gaat en dan lijkt ze wel te veranderen in een hazewind zo hard vliegt ze dan over de galerij naar onze voordeur maar eerst ....... ik durf het bijna niet te zeggen 😷 moet ze even een viooltje bij de buurvrouw uit de plantenbak plukken. Die hebben ook zo'n mooi geel kleurtje.

Ik denk dat ik volgende week maar een bak nieuwe viooltjes voor de buurvrouw ga kopen als Puck er bezig mee mee blijft.

Thuis gekomen krijgt ze dan haar eten en vers water en daarna gaat ons klein madammeke uitpuffen.


Ik weet niet of dit soort foto's zijn toegestaan in Blogland maar dan hoor ik wel en verwijder ik hem wel 😉

6 opmerkingen:

  1. Wieneke4/15/2023

    Hahaha, ze ligt lekker met haar Pasen en Pinksteren bloot. Dat doen ze nu eenmaal graag. Ze is om op te vreten, Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook nog een stukje voor mij overlaten Wieneke.

      Verwijderen
  2. josé4/16/2023

    wat n heerlijk diertje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem4/18/2023

    Zitte te genete vaan alle aoventure vaan Puck en zien baasjes.

    BeantwoordenVerwijderen