dinsdag 30 mei 2023

Naar de winkel

Wat een belevenissen vandaag toch weer. De ene nieuwe belevenis is nog niet voorbij of de volgende komt er weer aan.

Vandaag mocht ik mee met mijn baasjes naar een hele grote winkel. Eerst moesten we nog een stukje rijden met de camper maar voordat we gingen rijden liet mijn baas me nog even uit. Het was schijnbaar de bedoeling dat ik een plas en een poep deed maar ik hoefde niet en dus liep ik maar met de baas mee. Hij vond het zeker leuk om te wandelen. Ach, je moet toch wat.

Weer in de camper gekomen wilde de bazin ook nog even wandelen met me dus maar weer naar buiten. Ik vond het wel fijn want er was van alles te snuffelen. Allemaal nieuwe geurtjes maar eigenlijk wilde ik wel eens in die winkel gaan kijken waar ik mijn bazen over had horen praten. 

Om mijn bazin blij te maken en eindelijk te kunnen vertrekken heb ik maar een plasje gedaan. Ik kreeg een brokje en mijn bazin zei dat ik een brave hond was. We gingen weer de camper in en gingen we rijden.


Ik vond het wel spannend allemaal. Gelukkig hoefde we niet ver te rijden.

Toen we bij de winkel kwamen haalde het vrouwtje een grote kooi op wielen en ik moest daar in zitten.


Om niet op die ijzeren ribbels te hoeven zitten had de baas er iets ingelegd en kreeg ik geen gestreepte billetjes. Ik hoefde niet te lopen en kon alles goed zien. Wat een drukte. Er waren ook nog andere honden. Sommige zaten ook in een zelfde kooi als ik en andere mochten rondlopen aan de riem.
Dat zou ik ook wel willen even lekker rondlopen en overal aan snuffelen en toen in ene keer kwamen we ergens waar ze allemaal hondenspeelgoed hadden en kussens waar je op kon liggen. Het vrouwtje haalde me uit de kooi en ik ging meteen een hele grote mand uitproberen. De mand was wel lekker zacht. Trouwens er was ook nog een hele grote bal waar ik bovenop kon liggen. Hij lag in een piep klein hondenzwembad. Een zwembadje voor kleine ukkie honden. Tjonge, jonge wat was het daar leuk.
Ik mocht nog een balletje uitzoeken en toen moest ik op trap gaan staan naast de baas en hoefde weer niet te lopen en toch ging ik vooruit. Wat een wonderlijke dingen kwam ik toch allemaal tegen.

Na al die nieuwigheidjes voelde ik dat ik nodig een poepje moest maken. Waar moest ik dat nu weer doen want ik zag hier geen gras.
Dan maar even op de tegels zitten en mijn best doen en een poepje maken. Mijn baasjes zouden zeker heel blij zijn dat ik dat zomaar deed. Was het me toch nog gelukt 😜


Geen opmerkingen:

Een reactie posten