donderdag 13 juli 2023

Ik heb een beetje feest vandaag .........

Ik heb een beetje feest vandaag zegt het vrouwtje. Wel een heeeeeeel klein beetje. Vandaag ben ik 5 maanden geworden. Onze Franse buurman zegt dat ik nog een bébé ben maar dat is niet waar. Ik ben al heel groot hoor. Het hondje van de Franse buurman is niet lief. Hij wil me bijten. Stom beest! De kindjes zijn wel lief en die willen me graag aaien en dat vind ik fijn.

Maar vandaag heb ik dus een beetje feest en vanmorgen hadden we best veel gelopen tenminste dat vond ik. Het is hier wel heel mooi. Het heet hier de Lofoten. Er zijn rode huizen zonder wielen maar die hebben weer houten palen en ze staan boven het water.

Ik had het warm gekregen en toen was er een mevrouw met een waterslang en mocht ik water drinken bij haar en mijn hele kop was nat geworden maar dat vond ik wel fijn.
Toen gingen de baasjes naar een bakker en daar kochten ze iets om te eten en te drinken en het vrouwtje had voor mij een mensenbekertje water meegenomen. Dat was lekker koud en van het broodje mocht ik ook eens proeven, lekker hoor.

Ik kon er ook wel even uitrusten onder de tafel waar geen zon was.

Later ging het vrouwtje boodschappen doen en toen had ze voor mij ijsjes gekocht en dat was pas lekker.
Het vrouwtje zei, " Puck omdat je vandaag een beetje feest hebt en omdat je zo goed mee gelopen hebt vanmorgen krijg jij een hele ijslollie voor jou alleen.


Het vrouwtje hield het stokje vast en ik kon het ijsje lekker oplikken, mmmmmm dat was pas lekker. Het vrouwtje zei ook dat ze er nog veel meer heeft.
Nou ik denk wel dat ik heel lief ga zijn voorlopig. Wie weet krijg ik dan weer zo'n heerlijke ijslollie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten