donderdag 29 juni 2023

Als ik later groot ben

Vandaag moest ik lang in het witte huis op wielen blijven. De baasjes moesten zeker nogal ver maar soms mocht ik er toch wel even uit. We kwamen bij hele hoge bergen en daar lag allemaal sneeuw op. Sneeuw ken ik wel want daar heb ik al een keertje in mogen spelen maar vandaag kon dat niet want dan zouden we die hoge bergen moeten op klimmen en het vrouwtje zei dat ze dat niet kon.

We kwamen bij de fjord waar allemaal water van de hoge bergen in viel en daar mocht ik even met mijn pootjes in.

Het vrouwtje zei," Puck dit is nu gesmolten sneeuw. Als de zon op de sneeuw schijnt dan gaat de sneeuw smelten en als de sneeuw is gesmolten dan is dat water geworden en dat water valt nu van die hoge bergen af. Dat water is daarom heel helder en heel koud. Je mag er alleen even met je pootjes in, goed?" 

Nou ik vind het best. Het water was ook heel erg koud maar ik ben een labrador en labradors kunnen heel goed tegen koud water. 

Heel vroeger toen ik nog niet geboren was en ook mijn opa en oma nog niet toen gingen de labradors door de sneeuw naar het water en dan gingen ze visjes vangen heeft het vrouwtje me vertelt. Dan gingen ze met hun kop helemaal onder water om de visjes te pakken. Ik kan ook al met mijn kop onder water maar ik heb nog geen visjes gevangen.

Misschien als ik later groot ben ga ik samen met mijn baas visjes vangen want mijn baas kan nog niet zo goed visjes vangen. Hij gaat wel vissen maar heeft nog geen visje gevangen dus dan ga ik hem helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten