maandag 12 juni 2023

Wat ik nu weer mee maakte ffffffff.

Het was me het dagje wel vandaag. Wat ik nu weer meemaakte. 

Toen de deur open ging van ons witte huis op wielen zag ik heel veel gras en aan het einde van gras was water. Tjonge, jonge daar moest ik zijn dus meteen de vaart erin. Het baasje en vrouwtje hadden bijna geen tijd om hun zwemkleding aan te trekken. 


Onderweg naar het water kwam ik ook wat stokken tegen, jammie, jammie, jammie.
Toen zei de baas tegen het vrouwtje "waar ligt ze op te kauwen? Is dat een vissenkop?" Nou zeg wat een onzin want wat heb ik nu aan een vissenkop? Niks dus!

Het was een stuk hout en ik mocht het houden. Had ik weer even geluk.
De baas vond het hout zo leuk dat hij het steeds in het water gooide en dus moest ik het steeds weer uit het water halen.


Maar die baas van mij gooide mijn stuk hout soms wel erg ver zodat ik moest zwemmen. Ik werd er hardstikke moe van maar ja de baas en bazin vonden het geloof ik wel leuk want ze riepen " goed zo Puck! Wat ben jij een knappe hond." Ach ja, ze waren wel erg blij, zo blij dat ik zelfs helemaal los mocht lopen en zwemmen.

Nou dacht ik dan ga ik eens op die steiger lopen dat lijkt me ook wel wat. De baas en bazin waren in het water en toen riep de baas me, "kom maar Puck, kom dan." dus ik spring in dat water maar wat de baas me niet had verteld was dat er geen bodem meer was onder mijn pootjes en toen ging ik helemaal kopje onder.


Dat was schrikken joh. Ik wilde eruit maar dat ging niet. Toen kwam de baas eraan en die pakte me vast en zei, " zwem maar naar het vrouwtje." Het vrouwtje riep me dus ik maar snel naar haar gezwommen en toen ............. gelukkig voelde ik weer bodem onder me en kon ik weer lopen in het water.

De baas en het vrouwtje riepen maar dat ik zo knap was. Het zal mij wat.
Wat ik wel fijn vond was, omdat ik zo knap was, ik een hele knakworst kreeg van mijn baasjes als beloning. Mmmmmm en die was lekker joh.


Nadat ik mijn knakworst op had ben ik in het zonnetje gaan liggen zodat mijn vachtje weer droog kon worden.


Nog eens even heerlijk door het gras gerold en daarna ben ik heerlijk gaan pitten want daar was ik wel aan toe.

2 opmerkingen:

  1. Wieneke6/13/2023

    Een héle knakworst???? Sjonge, ik zal dat maar niet aan Lola vertellen, want die slaat groen uit van jaloezie. Heerlijk, in dat water. Nu er nog geen blauwalg is tenminste, want dat smerige spul zal er wel weer aan zitten te komen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hele knakworst had ik wel verdiend hoor. Ik had er best hard voor gewerkt. Vandaag heb ik weer hard gewerkt en een diepe kuil gegraven maar nu kreeg ik geen knakworst. Ik snap er niks van.

      Verwijderen